Det roliga

Jag skrev ju att jag hade något kul att berätta. Och det är att jag är gravid!

Naaaj, så kul ska vi inte ha det, moahahaha! :P Nu har jag varit rolig för idag :P Vem dog lite?

Nej, men Dan har fått jobb! :D Sååååå jävla underbart skönt! Han slutade ju på det förra (får man kalla det för skitjobb?) i början på April när provanställningen gick ut. Så en månad tog det och nu har han då fått jobb som snickare. Helt perfa! Ett halvårs provanställning och både jag och Dan är överlyckliga!
Han pratade med en pappa på dagis som hade egen snickarfirma och då passade han ju på att lägga in att han jobbat som det förr och att han nu precis blivit arbetslös, så om han behövde folk så kunde han höra av sig. Två veckor gick det sen hörde han av sig för en gubbe hade precis slutat hos han då, så då behövde han en ny. Får man ha sån tur? Inte likt oss :P Känns nästan lite overkligt. Som att ett jobb trillade rätt över honom bara. Men ibland kanske man får ha lite tur? Inte bara oflyt hele tia ;)
Ja så är det, jag är alltså INTE gravid, haha, utan nu ska vi försöka att på riktigt få ihop Svensson-livet, men två arbetande föräldrar och barnen på förskolan. Ekorrhjulet drar igång.

Vad det gäller barnen så är Albin fortfarande lite småfebrig, men har varit näst intill feberfri idag. Långdraget så satan detta! Hoppas på två friska barn imorrn!

Nu har jag gjort min första jobbehelg sen jag kom tillbaka också, det har varit en bra helg. Ledig imorrn, sen jobb resten av veckan.
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Anso

Hahaha här har du en som dog lite :)

Va kul att han har fått jobb. Grattis till han! Gör ju så himla mkt när båda har det.

Kram

2012-05-06 @ 21:00:31
Postat av: Malin

Göööööööör Gilla =)

2012-05-06 @ 22:37:10
Postat av: Jolie

Gud vad knäpp du är ;-)



Nja jag vet inte om hon fått barn, antagligen inte men jag har hittat flera mammabloggar som är grymt tränade och har fått barn (det kunde du kanske räkna ut när de var mammor?! men men)



http://blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/ hon blev årets hälsoblogg, by the way :-)



Lycka till med joggningen!



2012-05-06 @ 22:37:31
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Melanie

Gött att gå till frissan! kul att se hur det blir sen:) Och grattis till Dan!

2012-05-07 @ 09:41:09
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0