Febrig pojk och altaninventering

Igår och idag har jag fått vara hemma från jobbet igen med febrig Albin. Han har inte haft någon feber idag, och han har varit pigg, men dagis vill ju att man ska va hemma en feberfri dag så att det inte kommer tillbaka igen och imorrn är vi ändå lediga, så lika bra att va hemma idag med. Just nu ligge rhan och sussar. Oliver är däremot på dagis. Vi tyckte igår att vi skulle testa att ta han dit ensam. Dels föratt han jagar upp Albin så mycket (Albin blir väldigt trött och behöver vila mycket när han har feber, men är Oliver hemma och leker med honom så är han igång trots att han inte borde, och då tar det längre tid för honom att bli frisk) och dels så tyckte fröknarna på förskolan att det kunde va ett bra tillfälle att lära känna "bara" Oliver utan en bror i hälarna hela tiden ;) Skönt med lite egentid för mig med ett barn också, det händer ju aldrig typ. Rena semestern trots att han varit sjuk, men man blir lite rastlös också när man är van fullt ös konstant.

Det har iaf gått jättebra för Oliver att va utan brorsan på dagis, han har varit precis lika glad och framåt som vanligt, jätteskönt att höra! Tvärtom kan nog bli lite svårare däremot.. Men vi får se när den dagen kommer :) Albin är lite mer beroende av Oliver än tvärtom och Albin är lite osäkrare och blygare. Vi får se :)



Igår va plutten trött och febrig

Nu har jag precis dragit fram och inventerat i mina balkongkrukor och jag är alldeles lyrisk! Snart är det dags för altanen att fyllas med blommor, örter och växter! Varit lite för kallt än sålänge, men idag ska jag och mamma åka till Ölmes handelsträdgård (där vi gick loss som fan förra året!) och börja kolla in vad vi ska shoppa på oss iår :) Kanske bara blir kolla idag, inte köpa... Så mycket iaf... ;)

Längtar tills min altan återigen ser ut såhär:





Tyget är iaf upptaget igen, det gjorde jag igår :) Planen för iår är att Dan ska bygga en hörnsoffa därute också, så det kommer förhoppningsvis bli lite nytt därute iår! Vi får se om det blir av, men det brukar det bli, han är ju inte den som ligger på latsidan :)

Kommentarer
Postat av: johanna- tvillingmamma

Men hej! Tack så mycket, det känns helt underbart att ha TVÅ. Nu har vi en liten smekmånad då ALLT dom gör är supergulligt hihi!

Vad kul att vi bor i samma stad och det är ju finnemang att du har erfarenhet att dela med dig av. Livet med två blir onekligen lite annorlunda till skillnad från ett.

Kramar johanna

2012-05-16 @ 23:35:42
URL: http://www.tvillingmamma.se
Postat av: Petra-tvillingmamma

Hej!

Hittade in till dig ifrån Johannas blogg.

Och så söta barn ni har=)

Kul att följa andra mammor med tvillingar.

Jag har enäggstjejer som är 20 månader.



2012-05-17 @ 09:32:43
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0