Sommar

Vilken underbar vecka! Högsommarvärme och soliga dagar hela veckan! Att jag dessutom råkade ha min "lättaste" jobbvecka på schemat, med bara två arbetsdagar på hela veckan har ju inte gjort saken sämre! :)

Vi har riktigt gottat oss ute hela veckan med en massa lekparkshäng, besök av mammagruppen, grillning två kvällar, kollat på hembygdsgården där vi ska ha Dan´s 30-årsfest, planterat blommor, byggt en blomlåda till pojkarnas smultron, köpt en liten plaskpool som har invigts, hängt i Mariebergsskogen osv, osv.
Ja det är ganska långdraget att bara skriva om hur härligt vi har haft det, så jag lägger väl ut lite bilder som visar hur härligt vi haft det istället ;)



Mysigt på hembygdsgården i Ulvsby


Frukost på altanen


Mammagruppshäng


Jagat nybadade, halvnakna barn i området


Ätit årets första sill och potäter, dock inte färskpotatis vilket ju drog ner det hela endel, men ändå grymt gott! Men nu tror jag snart färskpotatisen anländer, halleluja!


Lunchat på stan med syrran





Hängt på baksidan där vi har invigt poolen och Dan har byggt en blomlåda.


Lådan är färdig, smultronen från Öland är planterade. Satte även en av tomatplantorna på hörnet, gräslök är satt i andra hörnet och det finns mer plats kvar där jag funderar på att sätta dill.


Kommentarer
Postat av: Ölandspappsen

Det ser skönt ut ,sol,bad och mat, snickeriet ser ser bra ut också,bara kepsen saknas på den stora pojken,hehe

2012-05-31 @ 06:47:23
Postat av: Jolie

Gud vad härligt. Så bra ni bor, är bara liiite avis på er uteplats :-)

2012-05-31 @ 12:37:52
URL: http://mammajolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0