Jobb och träning

Har jobbat i helgen och nu har vi ju bytt schema, gått ner i personalstyrka och börjat med riktiga långhelger. Dom ser ut så att man jobbar fred kväll 13.30-21.30 sen lördag, söndag 6.45-21.30 med en timmes rast. Slitigt som fan, men det gick bra det med. Vi har valt att jobba så för att få färre helger. Då jobbar vi bara 2 helger av 7, istället för 3 helger av 7.
Som det kändes efter denna helg så var det ju värt det. Visst, man var heeelt slut igår, men nu har man hunnit repa sig. Det tråkigaste var ändå att det går så lång tid innan man får träffa barnen. Jag lämnade dom på dagis fred kl 11 sen ses vi inte i vaket tillstånd förrän måndag morgon. Men helgen gick så grymt fort, så det funkade ändå, det får ju som sagt vara värt det för vi får istället fler lediga helger.
 
Gjorde mitt första träningspass på ett halvår i fredags. Jobbigt som fan, var på bodypump. Kanske inte det smartaste att börja med när man är helt muskelbefriad, men jag överlevde. Hade ju dock sån träningsvärk i helgen så det gjorde ju inte jobbet lättare! Kunde inte gå i trappor, sitta på huk, lyfta armarna över huvudet... Kan nog påstå att det var den värsta träningsvärk jag haft någonsin, haha! Men nu hoppas jag på att komma igång iaf!
 
Nej nu ska jag nog gå och lägga mig!

Kommentarer
Postat av: Melanie

är du kvar på friskis? :)

2012-09-12 @ 07:35:15
Postat av: Tina

Nej Melanie, jag fick ett väldigt billigt kort på sats nu i 6 månader, så nu kommer jag träna där så får vi se om jag blir kvar där sen eller om jag tycker det blir för dyrt med deras "normalpriser" :-)

2012-09-12 @ 08:29:59
URL: http://tinaodan.blogg.se
Postat av: Anso

Jag va på bodypump i måndags och har träningsvärk än :) Har riktigt ont i kroppen. Men gött är det ju ;) Va skönt att helgen gick bra.

2012-09-12 @ 13:47:08
Postat av: melanie

aha ok! ;-)

2012-09-12 @ 20:19:37
Postat av: tina

Vart tränar du anso? :)

2012-09-12 @ 21:26:11
URL: http://tinaodan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0