Mathavre och kyckling med champinjoner, soltorkade tomater och parmesan

Igår gjorde jag en maträtt som jag svingade ihop i huvudet medan jag var och handlade. Den blev riktigt god. Köpte några såna där smaksatta creme fraiche, bla vitlök och parmesan. Brukar aldrig köpa dom färdigsmaksatta, men tänkte att det kanske går att göra något kul av. Sen gick jag förbi grynhyllan ochh ryckte med en förpackning med mathavre.
 
Detta åt vi alltså igår:
* Jag kokade mathavren i grönsaksbuljong för att gå lite mer smak
* Skivade 1 rödlök, ca 8 färska champinjoner och en liten burk soltorkade tomater
* Skivade fyra kycklingfiléer i mindre bitar.
* Blandade 1 burk creme fraiche vitlök & parmesan med ca 1,5 dl riven parmesan och hackad färsk basilika.
* Stekte kycklingfiléerna i en panna (krydda med valfritt, jag hade salt, peppar, chilipulver och paprikapulver på) och grönsakerna i en annan.
* När det var färdigstekt, blandade jag grönsaker, kyckling och mathavre i en skål, hällde på creme fraiche-blandningen direkt medans det är varmt så att parmesanosten smälter och blandade om ordentligt, klart!
 
Blev riktigt mumsigt! Funkar ju såklart med både ris och pasta också skulle jag tro :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0