Ut i skogen

Nu har vi haft ett grymt skönt dygn i Öster Deje! Blev spontant medbjudna till Annas mormors stuga för övernattning och det var vi inte sena med att tacka ja till. Blev en grym kväll ute i skogen, med utsikt över Blysjön. Vi eldade, grillade korv, åkte ut med båten och fiskade och spelade sällskapsspel. När det blev lite för mörkt gick vi in och satte oss framför den öppna spisen och forsatte spelet där inne. Rätt igenom idylliskt, det var SÅ skönt! Man blir så avslappnad av lugnet och tystnaden som är så ute i skogen. Grymt.
Det enda som va lite scary var getingarna som dök upp frampå kvällen vid en sisådär 22-tiden. Vilka getingar är ens vakna vid den tiden?? Dom var iallafall de största getingar jag sett någonsin! Alltså, ärligt typ 3 cm långa! helt sjukt va stora dom va, det var läskigt! Kom en först som vi dödade och vi va tvärsäkra på att det måste ha varit drottningen, för så stor geting hade vi aldrig sett. Sen kommer det en, efter en, lika stora! Dödade säkert runt 12 stycken bestar. Sjukt äckliga! Det var då vi gick in och stängde dörrn efter oss :)

Idag har vi varit på surströmmingsskiva, mumma! Ja, man får äta surströmming när man är gravid, det har jag kollat upp. Eftersom man bara äter det en gång per år så är det ingen fara. Dan smakade surströmming för första gången också... ;) Hans kommentar till det var: "Jag kommer ALDRIG någonsin äta den här skiten igen!"
Haha! Det har jag faktist aldrig hört honom säga om något, han tycker om det mesta, men vid surströmming gick gränsen :) Jag tycker det är riktigt gott iallafall, jag åt så jag blev alldeles för mätt!
Verkar som man antingen hatar det eller älskar det.

Så nu får Dan ligga och känna doften av surströmmingsrapar resten av kvällen, stackars karl :)


Kommentarer
Postat av: Ölands(n)appsen hehe

Tsss.

Stackers pöjk , fick han inget å dricke te feska

2010-08-22 @ 23:17:17
Postat av: Mami

Mjölk,ramlösa, sprite enentuellt lättöl är vad som bjuds till denna ädla fisk;)Han var tapper....

2010-08-23 @ 09:20:14
Postat av: Tina

haha! ja inte ens sprit fick han stackern.... tapper är bara förnamnet!

2010-08-23 @ 17:20:56
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Dan

jag e fan inte kräsen av mej men Snälla Anita en fick ju allt utom bena o när tarmera slog en på haka så nä säger jag bara N.E.J ALDRIG igen

2010-08-24 @ 10:59:21
Postat av: Mami

Dan är du man eller mes;)Ska nog vare mer än en tarm på haka som nockar dig.....

2010-08-24 @ 22:45:50
Postat av: Syrran

hihihihihihihi

2010-08-25 @ 11:05:59
Postat av: Dan

näe inälver de e min gräns sånt e för kattjevlar haha

2010-08-25 @ 12:03:20
Postat av: Tina

konstigt mamma när någon nämner lever så vill du spy rakt ut, men tarmar är inga problem? :)

2010-08-25 @ 12:35:11
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Dan

hej bästa svärmora ni e bjudna på mat hos oss på lördag.

det blir lever HAHAHA

2010-08-25 @ 14:37:08
Postat av: Mami

Tyvärr Dan, Leif kommer själv om det är så det ska va;(

2010-08-25 @ 17:28:09
Postat av: Dan

he he heh he (skrattar elakt)

2010-08-26 @ 10:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0