Dagarna som gått

Nu har jag allt varit dålig på att blogga! Men jag har varit så sjukt trött dom senaste dagarna. Matt och orkeslös. Tror jag behöver äta järntabletter. Barnmorskan sa efter proverna att jag skulle behöva börja äta dom runt v 20, men nu när det är två i magen kanske det behövs tidigare. Dom tar ju ännu mer nu. Får nog inhandlas idag. Jag somnade halv åtta igår och sov till nio idag! Nästan 14 timmar, lite väl länge kanske?
Jag har dock hunnit med lite grann ändå dom här dagarna, mellan pauserna i soffan :)

I Lördags nalkades det kräftskiva ute i Petras stuga. Det vart mycket folk, supergod mat och trevligt som fan. Jag slänge ihop en västerbottenostpaj till kräftorna och den blev ju ren succé! Svajnagod och det var grymt gott med kräftor åxå. Kletigt men gott :) Det blir ju inte varje år man är på kräftskiva så det var kul att det blev en iår. Tog med mig kameran men den förblev i väskan, så tyvärr inga bildbevis från kvällen.... Glömdes helt bort.

I söndags hade jag och Dan en pysslardag. Vi städade i lägenheten, åkte till Ikea, satte upp lite nya handtag, lampor och sånt smått och gott. Inte mycket jobb kvar i lägenheten nu och tack gode gud för det! Ska ringa mäklaren till veckan som ska komma och värdera lyan, det börjar dra ihop sig nu!
Vi tog även en tur till pappa där Dan hjälpte honom att bära ut tvättmaskinen och torktumlaren från tvättstugan som ska renoveras. Familjen Stefan kom förbi med lite kaffebröd också så en fika gick ner :)

Gårdagen bestog även den av mycket fika, hehe. Jag, syrran och Noel åkte och hälsade på farmor på en fika. Sen åkte vi vidare på en fika hos Annelie och pöjkera. Jag hann med att köpa gardiner igår iaf som jag har tänkt att sätta upp idag.
Hoppas jag är piggare idag efter 14 timmars sömn! Svårt att säga nu på morgonen för precis när jag går upp och äter frukost så känner jag mig alltid ganska pigg. Men det är spörs!
Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0