Måste man vara full?

Tycker det är lite märkligt att när man blir gravid så slutar helt plötsligt folk att höra av sig när det nalkas kalas. Visst man orkar inte hålla igång och röja på samma sätt som förut och man kan ju såklart inte dricka alkohol, men kan man inte vara med på ett litet hörn ändå? Liksom sitta i ett hörn och vara tjock och umgås. Det skulle vara ganska trevligt någon gång sådär iallafall. Som hemma hos Sandra för ett par helger sen. Skitroligt! Jag fick spackla upp mig lite, klä mig så fint det bara går med bebisbuken och traska iväg med mina 3 alkoholfria öl. Sen när klockan var dags för krogen då var jag så trött så jag längtade hem till sängen. Men jag fick vara med på förfesten och det är ju alltid den som är bäst och jag hade skittrevligt!
Kanske inte alltid man orkar, men det vore ju trevligt att bli tillfrågad. Man blir bortglömd så fort man blir gravid, får då kanske man bara ska vara gravid? Jag vet inte. Tycker det är tråkigt ibland iallafall. Oftast bryr jag mig inte så hårt, men ibland kommer det liksom över en.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja förstår precis, tråkigt att alltid vara bortglömd, även om man inte alltid kan/orkar så vill man ju bli tillfrågad precis som alla andra!! Men man är tydligen inte värd att umgås med på kvällstid om man är nykter!! Och även om man är glad och nöjd över där man är i livet så blir man ledsen ibland när man glöms bort och inte får besluta själv=(

2010-10-22 @ 22:41:35
Postat av: Anonym

Känner igen de dära på sätt och vis...inge skoj

2010-10-23 @ 10:19:28
Postat av: Anso

Kan mycket väl tänka mig att det är så :( mkt konstigt. Nästan som om man skulle ha en sjukdom.

2010-10-23 @ 11:17:28
Postat av: Jolie

:-(

2010-10-23 @ 16:26:08
URL: http://omenmamma.babyblogg.se/
Postat av: Emmeli

Trist. Nog för att man ändras, men det betyder ju inte att man är en helt annan person =)

2010-10-24 @ 19:16:30
URL: http://lini07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0