Blommor

Har piffat till det lite här hemma idag med lite nya blommor. Var mycket välbehövligt. Har även städat hela balkongen och möblerat om lite därute, så nu ser det nog lite bättre ut inför fotografering och visning här i oktober.

Sommarblommorna på balkongen hade minst sagt gjort sitt:


Byttes ut till lite ljung och nån gråvit höstväxt av något slag :P


Blommorna i rummet var slitna, överväxta, spretiga och jag hade näst intill lyckats ta död på garderobsblommor (som jag har hört ska vara omöjligt :P)


I alla år har jag enbart köpt bladväxter och tyckt att det är finast, men nu fick jag för mig att jag vill ha lite färg och köpa blommor som faktist blommar. Jag skulle kalla det för tant-blommor, men jag tyckte dom va himla fina :)


Dan tyckte absolut att det var tantblommor, och jag fick inget riktigt svar när jag exalterat frågade: "Visst blev det bra?!"
Men, men om det är något han INTE ska lägga sig i så är det mina blomköp! Han vattnar aldrig så då får han inte ha en åsikt ;)


Kommentarer
Postat av: Cliin

Blev ju superfint!!! Killar ska inte lägga sig i mycket när det gäller heminredning - iaf inte Per...och han vill gärna ha en åsikt...Men kvinnan vinner alltid ;-)

2010-09-29 @ 23:42:36
Postat av: Dan

haha jag får till o med Tina att byta skor om jag tycker det ser för jävligt ut och men hemmet e faktiskt många gemensamma beslut de e ge o ta

2010-09-30 @ 11:10:06
Postat av: ölandsmamsen

Jättefint!!!!

Benämningen "tantblommor" är en mognadsprocess och tidsmöjlighet. Garderobsblomman ger mycket tid över till annat. Blommande växter tyder på att man nu har tid att lägga på blommor. Det ÄR viktigt med härliga blommor. Jag tror att Dan också innerst inne mår bra av att du fixar till det hemma. Jättehärlig balkong!!!!!

Kram

2010-09-30 @ 11:19:18
Postat av: Emmeli

Hur finnt som hälst dä!!

2010-09-30 @ 14:01:29
URL: http://lini07.blogg.se/
Postat av: Mami

Va fint det blev.Får nog finna dig i att du blir mer och mer lik mami ;)

2010-09-30 @ 14:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0