Sjuklingar

Igår var en sjuk dag. Alltså vi var sjuka kan man säga. Efter föräldrarträffen på förmiddagen igår mötte jag Sofia och Annelie på stan. Vi gick till Lindex som hade rea på en massa barnkläder (shoppade lite som jag kan visa sen :)) sen gick vi och käkade lunch. Vi gick till Melkers uppe i Duvan-huset.
En halvtimme efter maten ungefär började jag känna mig otroligt sleten. Sen började jag känna mig konstig- illamående och magen började köra runt som en torktumlare. Det sjuka var att Sofia blev precis lika dan precis samtidigt, så då började man ju verkligen misstänka maten! Vi hade ätit köttfärs allihopa. Jag fick avbryta operation hitta jacka till barnen och kasta mig hemmåt- mer än så tänker jag inte utveckla detta :P
Va helt slut resten av dagen efter denna incident och jag somnade klockan 19.30 när vi hade lagt barnen.
Matförgiftning?!
Jag misstänker det iaf! Idag mår jag ju som vanligt igen. Fick dessutom höra av en arbetskamrat att en kompis till henne hade fått en larv (!?) i sin smörgås på Melkers en gång! Så fick hon en sallad istället och då var det en larv i den också! Ät inte på Melkers!! Jag går då aldrig dit igen!

Dan var också hypersleten när han kom hem från jobbet igår. Han somnade samtidigt som mig och när han vaknade vid 22 hade han feber och jätteont i kroppen! Influensa?? Han var som en brinnande kamin hela natten så han fick så snällt sjukanmäla sig imorse. Vart som ett vrak hela dagen, och han sov till typ halv tolv.
Nu är febern borta men  han är fortfarande sleten som bara den. Så jag hoppas det inte är något som smittar till dom små, men han håller sig undan så gott han kan!

Ska som sagt visa vad jag fyndat! Ska även visa mina vårblommor och en liten filmsnutt på gosungarna. Pass på under kvällen! ;)

Kommentarer
Postat av: Jolie

Usch. Krya på er o "hoppas" det var matförgiftning. Och att skruttarna inte blir sjuka.

2011-04-01 @ 19:16:28
URL: http://mammajolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0