Vårjackor och maratonsömn

Dagarna går. Det blir mer och mer vår och suget för datorn minskar och sugen för att göra annat ökar. Men jag ska försöka fortsätta blogga en gång om dagen :)
Igår tog jag och Jenny en tur på stan. Jag letade vårjackor till grabbarna som skulle va present från gammelmormor. Finns ju inte jättemycket alternativ alltså, men det fick bli en varsinn fleecejacka från Åhléns. Tyckte dom kändes lagom tjocka, det blir ju fort varmare nu så kändes onödigt att köpa en tjockare vårjacka. Dom är ju så varma när dom ligger nerbäddade under filtar i en vagn som alltid är vindtät.

Idag har jag haft Helene här på besök, mycket trevligt! Vi fikade gött och snacka om allt mellan himmel och jord. Det blir snart en tur till henne också för att kolla in det nyköpta huset! :) Det ser jag fram emot!

Inatt sov pojkarna till kl 6 innan dom vaknade! Herre min ge, 10 timmar i sträck! För mig blev det 7 timmar i sträck, tackarrrr! Kände mig pigg när jag gick upp och fixade käk till dom. Vad gör jag sen då när pojkarna ätit mat?? LÄGGER MIG IGEN! Varför????
Jo för det känns ju alldeles för tidigt att gå upp klockan halv 7, haha! Trött jag blir på mig själv.... Jag har tänkt att jag faktist SKA börja gå upp då om man har sovit så bra hela natten, för när man somnar om sen så är man ju kanontrött när man vaknar ett par timmar senare! Det slår ju aldrig fel! Ändock... När jag väl är där går jag inte upp... Ska FÖRSÖKA börja gå upp, verkligen... Vi får se... ;)

Kommentarer
Postat av: Mami

Du är så likt mor din så där har jag tänkt sen tonåren;) Det är bara å acceptera att sänga är go.

2011-04-07 @ 22:48:17
Postat av: Jolie

:-) en del är morgon pigga, andra inte. tror det är biologiskt.. jag är som du. men vad ska man göra uppe kl 6? :-)

2011-04-08 @ 07:47:29
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Lindex har fina och billiga vårjackor tycker jag;) Av den tunnare varianten.



hehe jamen vi har väl konstaterat att du inte är en morgonmänniska? Här börjar varje morgon mellan 6-7, då vaknar Moa för dagen :-)

2011-04-08 @ 10:31:18
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

ja jag får helt enkelt skita i det där att gå upp så tidigt kanske... typ inse fakta? ;)

Ja Jolie jag vet inte vad jag ska göra uppe kl 6 egentligen, haha, hur tidigt jag än går upp så ger jag mig oftast inte iväg på något ändå förrän vid 12-tiden när pojkarna ätit och brukar sova en längre stund, hehe...

Mel: Ja det fanns fina där, men inte i rätt strl tyvärr :( Väldigt svårt att hitta matchande i samma strl överallt faktist, och matchande vill man ju såklart ha ;)

2011-04-08 @ 10:41:21
URL: http://tinaodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0