Gnäll-Albin

Albin, Albin, Albin.... Han håller på att ta knäcken på oss här hemma. Sen i fredags så har han varit heeeeeelt galen och då speciellt när han är trött och ska sova. Han skriker som kniven satt i honom och han ger sig inte förrän man bär runt på honom. Han vägrar att somna, ska vara vaken till varje pris fast han är så trött så han håller på att svimma. Det är riktigt jobbigt och tålamodsprövande.

Har slutat läsa på nätet om barns utveckling osv, för jag tycker att saker kommer ju när det kommer. Det är inte så viktigt. Men nu ikväll gjorde jag det för att se om man kunde bli något klarare i bollen om vad detta plötsliga beteende kan komma ifrån. På flera sidor står det om hur barn i 7-månaders ålder får väldigt mycket separationsångest från sina föräldrar och är i mycket större behov av närhet och då speciellt vid sängdags. Känns som det förklarar en hel del.

Kan ju även ha med att göra att han utvecklas så mycket just nu- det blir ju jobbigt för han. Det har ju hänt väldigt mycket med han på kort tid och nu övar han stenhårt på att krypa också. Står och vaggar fram och tillbaka, skitfrustrerad över att han inte tar sig frammåt. Han tar sig dock bakåt, hehe.

Ja dessa barn, dessa barn. Dom är roliga men jävligt jobbiga :) Det är ju tur att dom inte genomgår dessa dåliga perioder samtidigt iaf. Oliver är så lugn och glad just nu så mycket tid går till Albin. Sen när Albin lugnat sig så kan jag lova att det är Olivers tur, så är det alltid. Tur på ett sätt, men jävligt jobbigt i längden också, för man får aldrig någon vila när man har två bebisar i samma ålder som ska utvecklas om varandra.

Men, men nu sover iaf barnen gott och nu ska jag ta mig ett glas vin :) Det är jag värd ;)

Det är tur han är söt iaf :)

Kommentarer
Postat av: Ölandspappsen

Goa lilla Albin

2011-07-25 @ 22:21:49
Postat av: Melanie

Vi har haft en väldigt bra bok. "Att växa och upptäcka världen", den beskriver barnets 7 olika utvecklingssprång som dom går igenom det första året. Och det är bara den jag läser i och den har hjälpt oss så mycket! Den görs och säljs tyvärr inte längre, så jag är glad att vi har den. Men om du kan komma över den så rekommenderar jag den verkligen. Den är verkligen bra och man får många "aha, det är därför" upplevelser :)



För er tror jag du hittat rätt nu, att det är seperationsfasen som kommit. Men jag håller med, dom är jävligt jobbiga dessa ungar emellanåt haha. :)

2011-07-26 @ 07:35:26
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Mami

Vad är det som är så svårt, mormor mormor skriker han ju ;) Å hon bara jobbar å jobbar just nu:(

2011-07-26 @ 12:52:46
Postat av: Linda

Sådär har Nilas också vart några kvällar nu, men så idag upptäckte vi att han fått en tand lillskrutten..



Ses nån dag när vi kommit hem fr norge?

2011-07-26 @ 20:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0