Köpingsviksbadet

Igår var det kanonväder på Öland hela dagen. Tanken var att vi skulle ha åkt till Borgholm och strosat runt där, men det var så varmt och soligt så vi prioriterade stranden (vi är enna riktiga strandråttor jag och Dan, älskar att sola och bada :))

Så Kicki berättade om en strand som låg precis vid Borgholm där det skulle vara riktigt fint och lite "utomlandskänsla". Dit åkte vi och HERREGUD säger jag bara! Vilken strand, vilket vatten! Sanden var så småkornig, mjuk och len som sammet och precis vit! Vattnet var blå-turkost och helt klart! Det var det sjukaste!
Jag har aldrig sett en sån strand förut på riktigt kan jag säga, inte ens utomlands där jag varit! Helt underbar strand! Packat med folk var det ju såklart (var även camping där), men vad gör det, det är ju bara kul att glo på folk :)

Härlig stranddag!










Kolla här vad klart vatten! Och nu ignorerar ni mina otroligt fula naglar med skavt, svart nagellack, INTE okej, men vafan jag målade dom någon gång i början på sommaren och sen har det suttit kvar där :P Man har ju lite annat för sig om dagarna än att sitta och pilla med tånaglar om man säger så... :P
Iallafall! Vänster fot står HELT i vatten, och det är sant! Snacka om klart vatten, som sagt! :)


Vi hann med en tur på Borgholms stad också. Åkte dit och käkade och tittade i lite affärer.
Dagen avslutades hemma hos Uffe, Dans bror, i Kalmar. Han bjöd på fika och vi kollade in hans lya som han flyttade till för en månad sen.
Grym dag!

Kommentarer
Postat av: Anso

Oj, ser ut som du står med fötterna i sanden bara. Det kan man kalla klart vatten :)

2011-07-20 @ 13:45:02
Postat av: Melanie

åh va skönt!

och tack för grattishälsningen föressten, känns väldigt overkligt även fast det är planerat :-)

2011-07-20 @ 14:42:26
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Magda

Å vad härligt o fina bilder :) Det där med restaurangen är verkligen en skandal, har aldrig blivit nekad. Förstår att du ångrar att du inte sa till på skarpen men om det händer en annan gång tror jag inte du håller tyst he he. Ha det så mysigt. Kram

2011-07-22 @ 13:55:43
URL: http://noelsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0