Till jobbet

Idag var jag med pojkarna och hälsade på jobbet. Jenny och Vinston var med också. Det var jättekul att komma dit igen måste jag säga! Man kände riktigt att man saknade jobbet. Eller ja, arbetskompisarna iallafall ;)
Kanske man kan jobba lite extra emellanåt till hösten bara för att det är kul att komma dit och även dryga ut kassan lite? :) Vi får se, vi får se :)

Efter jobbesöket har jag planterat lite vårblommor i mina krukor som jag har utanför dörrn. Bilder kommer GIVETVIIIIS, men inte idag ;)

Kommentarer
Postat av: Jolie

Hur länge blir du hemma med pojkarna? Du kan ju jobba en helg i mån eller så, det är ju ganska kul. (inte för att jag gjorde det men jag har hört det :-) )

2011-03-31 @ 10:10:46
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Kul om man kände så;) Men man blir lite bortglömd och ensam som nattpersonal. Det är tråkigt...

2011-03-31 @ 17:18:27
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Plus att man inte får samma relation till arbetskamraterna, dag & nattpersonal emellan...så är det ju bara. Det var annat när man jobbade dagen.



Själv har jag ångest för att gå tillbaka, ursch ;( Och då kan man tycka "jamen byt jobb då om du inte trivs". Men det är inte spec lätt när man har ett fast jobb, spec nu när man har barn också. Önskar jag trivdes så bra som alla ni andra verkar göra...

2011-03-31 @ 17:26:26
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Nej, att jobba dagen igen vill jag inte. Men det är så synd att det är så mellan dag och nattpersonalen. Finns ingen gemenskap, förståelse, samarbete eller stöttning sinsemellan. Man jobbar på samma ställe med samma pat, ändå känns det som att man jobbar mot varandra. Jag som har jobbat på båda sidor, måste säga att många som jobbar dagen borde jobba ett par nätter och se hur det är. För många tror att man bara sitter och inget gör, trots att man bara är två. Också blir det massa skitsnack...



Men ja, det är så jävla synd. Och man får ju inte samma relation så som ni på dagen har. Som sagt, man blir rätt bortglömda och ensamna, trots att man är där 10 timmar varje natt ;)

2011-04-02 @ 09:25:43
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0