Gå ner i vikt

Jag har missat kanske att säja här på bloggen att jag satsar på -10 kg nu? Har gått med i viktklubb igen och försöker träna så mycket jag bara hinner och orkar.
2 veckor har jag kört och vågen visar -2,2 kg. Det är ju bra, men man blir otålig och vill att det ska gå fortare! :) Jag vet att det inte SKA gå fortare, men ändå! ;)

Det är skönt att ha något eget att fokusera lite på också, inte bara tänka på när jag senast bytte blöja, vad barnen ska äta idag osv.

Idag ska vi ut till Skattkärr och äta smörgåstårta (IGEN) vilket INTE är bra för min viktnedgång, haha! Jag får ta en liiiiiiten bit bara.

Ni som inte vet vad Viktklubb går ut på så är det ju helt enkelt kalorikoll. Man ska inte äta mer än vad man kan göra av med- det mest logiska helt enkelt, och det som funkat bäst för mig. För då får man äta allt och egentligen vad man vill, bara inte så mycket av det och så ofta ;)
Dessutom blir man av denna metod mer sporrad att träna, för då bränner man ju kalorier och det är alltid kul att se hur mycket man bränner på olika aktiviteter.

Jag har gått ner 14 kg en gång förut med hjälp av viktklubb så det var väl fan om man inte ska ta 10 nu! :)
Det är dock svårare med två små barn att ta hand om, som tar mycket energi, endel sömnlösa nätter då man bara vill leva på godis dagen efter för att hålla sig vaken osv. Men det SKA gå! :D

Kommentarer
Postat av: Melanie

allt går, bara man ger sig fan påt!

Kalori in - kalori ut, är det jag tror på och det som funkar i längden. Kör hårt!

2011-09-19 @ 10:53:48
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Jolie

hejja! Fördelen med barn är kanske att de vill sitta i vagnen när du tar en promenad? :-)



Håller med om att man vill äta godis, dagligen. All stress och sömnbrist känns liite bättre då ;-) Tyvärr syns det på magen oxå haha.. Men men.

2011-09-19 @ 13:23:27
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Melanie

Powerwalks har man ju faktiskt all tid i världen för när man har just småbarn:) Toppen!

2011-09-19 @ 15:55:33
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0