Klätterapor

Ja herregud vad fyskiska mina barn har blivit! Som över en natt nästan och klättra är ju det BÄSTA som finns nu! Vi har fått möblera om hela vardagsrummet/köket, för att försöka barnsäkra så gott det går. Vi hade en skänk brevid soffan förut. Pojkarna klättrar upp i soffan och vidare upp på skänken, som är ganska så hög. Så vi har fått byta plats på skänken och ett vitrinskåp så att dom inte kan ta sig vidare på högre höjder när dom är i soffan. Oliver, som helt klart är värst med att klättra (trodde jag inte med tanke på hur smidig Albin är), har även börjat dra ut köksstolar och klättrar upp på dom och sen sätter sig på köksbordet. Snabb som busen är han också! Så nu har vi fått sätta spännband runt bord och stolar så att han inte ska kunna dra ut stolarna. Välkommen hem till familjen taikon :)
Han skjuter även upp dörren till sovrummet (har skjutdörrar som går in i väggen, går alltså inte att stänga igen dom så dom är "fast"), klättrar upp på datorstolen och vidare upp på skänken som jag skrev om i tidagare inlägg, och sitter och slår på datorn. Ja det har blivit aktiva barn av bröderna Lundgren och speciellt Oliver då som sagt ;) Så nu måste jag köpa en hasp till sovrumsdörren så att han inte tar sig in där.

Inte en lugn stund här hemma kan jag säga (förutom när vilddjuren sover då, hehe). :)

Kommentarer
Postat av: Ölandspappsen

Det låter som dom är rätt så friska och normala då , hehe

2012-02-07 @ 15:58:22
Postat av: Melanie

haha ja det är samma här, om inte värre nu för tiden;) men det går snabbt när dom väl lärt sig en massa nytt! blir liiiite mera pass kan man säga;)

2012-02-07 @ 19:29:08
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0