Sömn

Det här med sömnen... Oliver är inte så superkulig nu kan jag tycka. Jag har varit bortskämd med barn som sovit bra både nattetid och dagtid i flera månader nu (thank goood for that, med tanke på hur våran situation varit/är!)
Men nu har Oliver börjat vakna endel, både senare kväll och tidig morgon. I flera dagar nu har han vaknat vid antingen kl 5 eller kl 6 och inte velat sova mer. Vissa gånger har det gått att ignorera honom så har han tystnat efter ett tag, men andra gånger har man varit tvungen att tagit upp honnom, bort från Albin så att han inte väcker honom också. Det är ju det som är det mest trixiga, att dom kan störa varandra, och väcker den ena den andra fast den andra hade velat sova längre då blir det ett helvete sen, grin och gnäll nästan resten av dagen.

Tänk- idag tog Albin en riktig sovmorgon! Jag fick väcka honom vid kvart i 8 för då tycket jag att det fick va nog. Synd bara att  man aldrig får njuta av dom där sovmorgnarna, för det händer aldrig att båda tar dom samtidigt.. Oliver tyckte att det var bra att dra igång vid 6 imorse.

Nåväl, det är som det är, men fan vad skönt det är när sömnen funkar som den ska- för båda!

Kommentarer
Postat av: Melanie

Jadu...vet hur det där är, med ungar som inte sover, att vara uppe flera ggr/natt och sen gå upp i ottan. Suck:/

2012-01-30 @ 09:59:31
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Sofi Vilahamn

hej!

Sömn alltså... Alvina har sovit 1 hel natt sedan hon föddes.. I say no more. Kroppen är fantastisk som pallar. Mammor är fantiastiska. Mest tvillingmammor =) Men jag tror att vi båda får sova någongång i framtiden- vi får bita ihop och halsa vårt kaffe!

Jag förstår att du längtar efter dagis. Det är fantastiskt!! Man får egentid och blir dessutom bättre på att ta vara på tiden med sina barn. Det blir roligare helt enkelt. Styrkekram till dig!

2012-01-31 @ 20:18:29
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0