Stora grabbar som sagt

Alla som får barn säger ju hela tiden "gud vad fort det går" eller "åh vad han/hon blir stor snabbt". Jag har aldrig riktigt känt så. Eller ja, det är klart att tiden går snabbt, och mycket man vill göra som man inte hinner. Men så har jag på riktigt börja känna mer nu när jag jobbar heltid. När jag va hemma tyckte jag tiden ibland gick snabbt och ibland sjukt sakta. Men mest bara gick tiden bara helt enkelt lagomt snabbt. Men man får alltid höra "Visst går tiden snabbt?", "Visst växer dom upp för fort?" Nej, det tycker inte jag. Folk säger när deras bebis är en månad- "åh nej vad stor han/hon (vägrar använda ordet "hen" det äcklar mig) har blivit, kan man inte stanna tiden?" Så har jag heller aldrig känt. Jag tycker det är underbart att tiden går och att barnen blir större. Nu när jag tittar på mina barn kan jag för första gången på RIKTIGT tycka att dom faktist börjar bli stora. Dom springer runt och babblar, har tusen åsikter, förstår allt man säger, äter bra själva mm mm. Och det är helt underbart. Nu kan jag säga "gud vad dom börjar bli stora". Men inte med det där lilla sucket, med rynkad panna med undertonen "Åh vad mysigt det skulle vara med en liten bebis till". Nej, nej utan bara "fan vad kul att dom börjar bli stora!" Så känner jag och jag älskar att jag känner så. Det blir roligare och roligare och suget efter en bebis är totalt obefintligt. Så nu vet ni det ;)

Kommentarer
Postat av: Ölandspappsen

Ja , just det , höhö

2012-10-12 @ 06:58:32
Postat av: Melanie

Jag tillhör absolut dom som tycker och känner så. Kan inte fatta hur snabbt Moa växte upp. Och Leo som redan är 6 månader och kryper och reser sig mot möbler - nej nej, stanna tiden säger jag! =) Självklart är det fantastiskt roligt att följa utveckling och skönt när dom lär sig så mycket själva, och klarar sig mer och mer på egen hand. Men tiden går absolut för fort! Jag ser redan fram emot ett litet knyte till ;)

2012-10-12 @ 16:25:01
Postat av: Ölandspappsen

Nu ska dom stora grabbarna snart åka till Öland och det ska bli roligt .

2012-10-16 @ 06:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0