Eget rum

Inatt sov pojkarna i sitt rum för första gången. Våra pluttar.... Börjar bli så stora! Jag tänker fortfarande att dom är 6 månader, jag fastnade där på något vis. Men dom är ju snart 8! Helt galet.

Natten gick jättebra, dom sov bra. Jag var ju rädd att jag inte skulle höra dom eftersom barnrummet ligger lite "offside" från resten av lägenheten, så jag ställde in babyradion för säkerhets skull. Det hade dock inte varit nödvändigt, man vaknade ju av varje litet pip även fast dom låg i ett annat rum (lite fördröjning på radion, så ljudet där i kommer någon sekund senare, och jag vaknade alltid av "det riktiga" ljudet). Sen sov ju jag inte så superbra, var ju tvungen att springa dit och kika då och då så allt var okej, men så blir det väl första natten i eget rum, hehe :)
Kändes så ynkligt när dom låg där i varsinn säng, helt ensamma. Vad fånig man är! Men det är ju livets gång ;)

Men det var nödvändigt, för barnen vaknar av Dans ringklocka och när han spinger in och ut i rummet osv, och har dom väl vaknat då så somnar dom inte om igen vid den tiden. Och jag vill INTE vakna och gå upp kl 6, med två gnälliga barn som egentligen inte har sovit "färdigt"! Idag sov dom till 7.30, det är lagom för att dom ska va pigga och glada :)
Mindre pigg mamma som önskar att hon kunde få sova till 9 varje morgon, haha, men vad gör man? Bara pallra sig upp och dra på kaffet snabbt som attan!

När vi flyttade in sängarna igår sänkte vi även Albins säng. Han har börjat sätta sig upp och nu även dra sig upp för att försöka stå. Krypningen har lossnat för han nu också, så nu är han mobil! ;) Just nu jagar han en petflaska som rullar iväg varje gång han anfaller den, haha!
Det är skönt faktist, för han skriker inte lika mycket nu, frustrationen har släppt nu när han kan börja utforska och röra på sig. Men nu gäller det att passa ungen också! :)

Oliver sitter mest där han sitter, haha, han är så lugn och tyst. Sitter och grejar och vänder på sina leksaker och tittar på Albins galenskaper. Han har dock börjat lägga sig ner och rulla runt, runt för att förflytta sig, men inga planer på att krypa vad det verkar :)

Nej nu är det dags för grabbarnas frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0