Surströmming

Idag hade vi årets surströmmingskalas!



Tänk att något som luktar så "inte gott" kan vara så gott! :) Mumma!
Dan åt inte, han vägrade, efter hans traumatiska upplevelse med surströmming förra året, haha!

Mamma skulle ju förra året va så snäll och göra en macka åt honom med surströmming, men mamma hade nog lite för bråttom tror jag, för den fisken han fick va då inte rensad. Där låg det inälvor, skinn och hela baletten på. Dan som är villig att prova allt, tog några tuggor, men va nära att spy och nästan skrek: "ALDRIG MER!"

Jag kan förstå honom, den mackan va nog inge god... Jag försökte stoppa honom så att han skulle få en riktigt gjord, men nej, nej, han skulle prompt äta den mamma hade gjort. Fel av han kan jag säga :)

Det var första och sista gången Dan åt surströmming säger han och jag tror honom... :)

Kommentarer
Postat av: Mami

Vi ska nog rätte te detta i framtiden;) En ska aldrig säga aldrig...

2011-08-24 @ 22:40:24
Postat av: Ölandspappsen

En ö(l)länning är envis(hick)

2011-08-25 @ 07:05:20
Postat av: Mami

Inte så stönig som en värmlänning/norrlänning;) Så vi får se.....

2011-08-25 @ 11:19:42
Postat av: Tina

Haha, jag håller mig opartisk i denna fråga :P

2011-08-25 @ 13:40:10
URL: http://tinaodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0