Fest, dop och LCHF

Vardag igen. Känns skönt måste jag säga. Men mycket att ta tag i här hemma efter att ha varit borta så mycket. Packa upp och tvätta står först på schemat idag.

Festen hos Carro i lördags var ju såååååå rolig! Hade verkligen askul! Carro bjöd på pastasallad med vitlöksbröd, vi tävlade i musikquizz och blev lite på lyret. Riktig tjejkväll och det var längesen jag skrattade så mycket!
Tack Carro för en lysande kväll!

Igår var vi på dop. Lille Vinston döpte sig i Grava kyrka. Jättefin ceremoni! Och efter den bjöds det på supergod mat från Oliven och jättegod tårta :) Vad stor han har blivit Vinston om man jämför med våra grabbs :)
Efter dopet tog vi en sväng till brorsan och Annelie på en fika. Det var första gången vi alla syskon med barn var samlade. Det var som ett litet dagis, haha! Barn överallt, superhärligt!

Nu har vi börjat med LCHF! Jajjemen, första dagen idag! Vi tänkte vi skulle testa iallafall så får vi se hur det går :) Vi hade ju inte någonting i kylen nu när vi varit borta så mycket så nu tänkte vi passa på. Så Dan åkte och handlade igår och fylde kyl och frys med LCHF-tillåtna livsmedel :) Så nu är kylen full med brieost, vispgrädde, fet creme fraiche, turkisk youghurt, smör och sånt där annat göttit, haha. Okej, väldigt mycket grönsaker åxå :)

Så nu har jag precis ätit frukost som bestod av 3% naturell youghurt med linfrön på, 2 kokta ägg med majonäs och kaffe. Mår aningens illa nu kan jag säga, haha! Det var majonäsen som gjorde det tror jag, jävligt fett. Men men det är ju så det ska vara. Hittade ett recept på frukostmuffins som jag tänkte prova! Ska försöka baka dom idag, vi får se vad jag hinner med :)

Tjipp som vi säger här i värmland!

Kommentarer
Postat av: Jolie

muffins med ägg o bacon? dom är goda :-)



2011-02-28 @ 13:19:36
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Oj, oj vilken helg! Helfestligt. Kramar!

2011-02-28 @ 13:57:14
URL: http://lini07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0