Gnällig dag

Det har varit en underbar dag, rent vädermässigt.
Det har varit en hemsk dag, rent barnmässigt.
Det började bra. Mamma tog med sig mormor hit idag, hon har inte varit här än, så det blev premiären idag. Jag styrde upp lite brunch kanske man kan kalla det, som vi satt och smaskade i oss på altanen. Mamma gick en sväng med pojkarna i vagnen så att dom skulle somna. Kanske hon gick i 20-30 min? Det var dom minutrarna Albin sov, sen har han varit KLAAARvaken hela dagen (han brukar sova 2-3 timmar vid den tiden annars)! Gissa om han har varit besvärlig!! Uuuuhh han har slagit alla rekord! Så övertött så han har skrikit i princip hela dagen. Det har verkligen varit OMÖJLIGT att söva honom sen också! Han har varit galen alltså. Mitt huvud har varit helt trasigt.

Vi gick ut och tog en lång promenad nu när pojkarna skulle sova för att han riktigt skulle decka för natten. Jag skulle egentligen ha tränat idag, men jag pallade inte, mitt huvud som sagt.. Vi gick vid 19.30, jag och Dan med vagnen, och kom in nu vid 21. Gissa om Albin sover än? NEJ. Herregud, tänk att en störd sömn kan vända uppochner på en hel dag! Men nu är han tyst och lugn iaf, så kanske somnar han snart....
Riktigt jobbig dag måste jag säga.

MEN, det var väldigt trevligt under förmiddagen när mamma och mormor var här och det var otroligt skönt med en lång kvällspromenad! Allt däremellan vill jag helst ignorera, haha. Men en promenad rensar verkligen huvudet, nu känner jag mig som en ny männska! Vore ju skönt att ta en sån varje kväll nu när det blivit varmare, när man slipper böka på barnen en massa kläder. Bara byta om till pyjamas, bädda ner dom under en filt, ta med snuttisen och gå ut. Oliver somnade ju hur gött som helst, och det lär ju Albin också göra "normala" dagar.
Gud så skönt istället för att lägga sig och "röta" framför tv:n vid 18 och resten av kvällen. Världelöst. Men NU ska jag lägga mig och röta framför tv:n :) Men det lär inte bli många minuter innan jag somnar!

Kommentarer
Postat av: Mel

Dom kommer ju emellanåt dom där dagarna/kvällarna. Och inte är det roligt alls, men man får stå ut. Sömnen är väl något som kommer ändras många ggr under resans gång, så man får stå ut, gilla läget och ha tålamod. Men visst är det jobbigt, skitjobbigt när det är så! Men det brukar alltid vara övergående som tur är :-)

2011-05-11 @ 08:49:11
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0