Är det en mobil eller en dator?

Har kollat lite mobiltelefoner ikväll. Både min och Dans mobil är kass, speciellt Dans. Han är verkligen i behov av en ny inom kort och jag med så småningom.
Har ju så svårt för alla dessa nya mobiler, typ Iphone osv, där telefonen är mer en dator än en telefon.. Alltså nu ska jag vara lite kärring här, hehe.
Dels så kan jag verkligen inte med dom. Visst man lär sig säkert snabbt som med allt annat. Men sen så HATAR jag touch-telefoner där det inte finns knappar! Det har jag nu och det är helt hopplöst (kärring-varning)! Har aldrig riktigt lärt mig det, tycker det är bökigt och det hakar ofta upp sig, hoppar över bokstäver osv. Världelöst.

Men största anledningen till att jag inte vill ha en sån telefon är för jag tycker att många folk (inte alla!) med dessa telefoner är hopplösa (kärring-varning igen och använd ordet "hopplös" två ggr, DET var lite extra kärring-varning). Helt ärligt så har det verkligen ballat ur med användingen av dessa telefoner! Folk sitter ständigt och knappar på sina telefoner, det piper i den varje gång dom får sms, mail eller bara en uppdatering på Facebook typ. Jag tycker att det är extremt osocialt och faktist fult att sitta helt inne i sin telefon när man umgås med folk. Okej när man inte har något annat för sig, men JÄMT!
Jag tycker egentligen knappt om att svara i min telefon om jag umgås med någon, för jag tycker det är fult mot den man umgås med (nu svarar jag ju dock oftast iaf, men det blir inga långa samtal), men att sitta helt maniskt inne i sin mobil, eller dator eller vad fan det nu är, när man är ute bland folk? Jag fattar inte. Det har gått överstyr. Måste man verkligen kolla Facebook när man typ är ute och äter?

Sen blir det inga diskussioner längre. Om två personer sitter och funderar över något och diskuterar, så tar den tredje personen upp sin telefon, googlar och vips så är svaret klart! Slut på diskussion. Världelöst återigen. Inte konstigt att demenssjukdomarna ökar. Hjärnan behöver aldrig jobba längre, man kan bara googla, överallt närsomhelst :P

Jag vill INTE ha en sån telefon iaf! Och jag kan erkänna att det är för att jag skulle troligtvis sitta och knappa en hel del med den jag med. Det är därför jag inte vill ha en. Jag försöker dessutom minska mitt datoranvändande, för jag tycker redan jag ägnar för mycket tid framför datorn. Jag har dragit ner på det en hel del, men skulle jag skaffa mig en Iphone så skulle det ju med all säkerhet öka igen.
Nej, jag vill ha en hederlig telefon med knappar :P Radio är däremot ett krav, för jag lyssnar ofta på radio när jag är ute och går.
Finns dock en fördel med dom här nya "dator-telefonerna": Alla andra telefoner har blivit mycket billigare! ;) Hehe..

Vad är ens en App? Folk pratar om Appar hela dagarna, App, App, App. Jag har ingen aning :P

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Japp, KÄRRING!...och jag älskar det!! =D Du vet ju vart jag står i frågan. SMS:a och prata i telefon punktochslut

2011-05-03 @ 21:10:57
Postat av: Mel

hahahaha, här har du en till! Jag vill inte ha någon jävla iphone! Jag klarar mig fint ändå, jag har en dator hemma liksom! Och jag har en telefon med knappar, dom andra är verkligen värdelösa!! Ja jag tycker precis som du om allting Tina, folk är uppkopplade hela tiden och det ser fan löjligt ut när folk aldrig kan lämna ifrån sig mobilerna för en sekund. Och nu med dessa ipads och allting....VARFÖR?! Orkar folk inte läsa vanliga böcker? Är dom för lata för att öppna locket på laptopen?! Jag fattar ingenting...fattar inte behovet?! Jaja, jag har en mobil som jag kan ringa på, med knappar ;-) En mobil är ju inte bara en telefon längre, helt stört.

2011-05-04 @ 07:41:51
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Mel

och appar - men herregud! appar hit och appar dit, folk har ju fanimej fått fnatt!

2011-05-04 @ 07:42:34
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaha du är bara sur å anti för att du inte fattar :P

2011-05-04 @ 07:49:39
Postat av: Tina

Anna! Kvinna! Jag behöver inte fatta heller, för jag tänker inte köpa den där skiten, haha! Jag får lära mig att fatta när jag inte har något val, för jag inser ju att det "vanliga" mobiltelefonen lär dö ut tillsut... :(

2011-05-04 @ 08:30:27
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Jolie

haha. Jag håller med dig och Mel oxå :-) (vi får ta en kaffe dejt och prata om detta ;-) )



Funderar oxå på VARFÖR man ska läsa en bok på ipaden, jag gillar papper ;-)



Tack förresten :-)

2011-05-04 @ 15:40:06
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Cliin

Jag ÄLSKER min iphone :-D T.ex. igår när vi skulle äta glass på Carli, vi gick dit men då hade de flyttat, vi stod som två frågetecken! Men då tog man upp iphonen och hittade vart Carli låg nu på två sek!! :-D

Jag kan hålla med om att det blir ett överdrivet användande för vissa men telefönen är grym :-P

2011-05-05 @ 11:11:24
Postat av: Syrran

Säger hon som sitter med datorn i knäet när man

umgås eller helt plötsligt är helt frånvarande i tlfn för att hon 'läste jämt litte på facebook'=P

Men visst blir man mer beroende av telefonen när det är som en dator, men jag ÄLSKER min android;)

2011-05-05 @ 19:37:32
Postat av: Tina

men sofia har du inte märkt att jag inte ens går in på datorn hos mamma längre? jag har ju blivit duktig :D

men det är ju precis det jag säger, skulle jag ha en Iphone skulle jag bli alldeles för beroende, och jag skulle bli som dom som jag skriver om. DÄRFÖR undviker jag Iphonen för jag vill inte bli besatt :P

2011-05-06 @ 10:34:07
URL: http://tinaodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0