Mors dag

Min första mors dag som mor lider mot sitt slut. Det har varit en mycket bra sådan!

Dagen började med att Dan kom in med frukost på sängen. Mycket mysigt och en gullig tanke! Äta i sängen är dock inte min grej, blir smuligt å jävligt vett´ni! ;)
Så jag tog den fina brickan å gick ut och åt tillsammans med min goa familj istället, hehe :)



Sen hade Dan planerat att ta ungarna på en lång promenad och en tur till stan så att jag skulle få vara ensam hemma i några timmar och göra vad fan jag ville. DET var en heeeelt underbar present kan jag lova! Visst är man ifrån barnen emellanåt, men det är ytterst sällan jag är HEMMA helt ensam. Det var grymt skönt måste jag säga!

Vet ni vad jag gjorde....? Vågar knappt skriva ner det.. Jag STÄDADE, hahaha! Men gud va kul det var! Jag är ju alltså lite freakydeaky så, jag älskar att städa! Men nu när man har två små troll hemma så är det ju ytterst sällan man kan städa ostört. Och när man städar så vill man ju verkligen städa på, inte bli avbruten. Då blir det inte lika roligt :)

En till sak som jag gjorde, som jag längtat såååå mycket efter, var att jag satte på sviiinhög musik, fy fan va gött dä va! Hade ju dock lite oflyt (som oftast :P) så precis när jag satt på musiken och reser mig för att börja städa så snubblar jag på sladdjäveln och ploppen till musiksladden går av!! NOOOOO!!!!!
Inget som inte lite tejp kunde rädda dock :P Man är ju flink så!


Så musik på hög nivå och städningen var i full gång! Riktigt kul!
Okej, jag kan lugna er, jag slappade faktist lite sen också :)
När städningen var avklarad satte jag på lite lugn musik, tappade upp ett bad och softade med senaste nummret av "ViFöräldrar". Grymt!

När Dan kom hem hade han köpt ett par presenter (från Albin och Oliver då såklart, hehe)
Jag fick en bok som heter "Finsmakarens handbok om ost". Superkul läsning för mig som älskar ost och mat över huvudtaget!
Sen fick jag en box med lite fin choklad från "Kardemumma".
Tack alla mina älsklingar!

På eftermiddagen åkte jag iväg till mor och far för att fira min egen mor :) Det bjöds på hemmagrillade hamburgare med tillbehör, gött götti gött gött!

Riktigt trött efter en superbra dag, nu blir det soft i soffan resten av kvällen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen i klubben! Klokt eller inte klokt att städa när man "får" tid. Tja, det är en smaksak. Jag tror inte att det har någon betydelse VAD man gör utan ATT man känner att det var vad jag VILLE göra. Tänk på att det är ett helt år till nästa "Mors dag".

2011-05-29 @ 22:23:59
Postat av: Mami

Det där med städningen måste komme från mormor;) Badet har du från mig, bäste ställe en kan va på å tat lugnt:)

2011-05-30 @ 08:47:28
Postat av: Melanie

Äh, spelar väl ingen roll vad man gör, bara man gör det man själv vill när man får tillfälle! :-)

2011-05-30 @ 09:37:38
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0