Sjukhustiden och sjuk mamma

Ja sen i söndags är vi äntligen hemma från sjukhuset. Oliver är mycket piggare och som vanligt igen. Lite snorig och rosslig men det är ju inget ovanligt. Usch vad dålig han var min lilla skatt. Det var så hemskt att se när han låg där med dropp, syrgas och hjärtövervak. Då känner man sig ganska liten som förälder. Nu är han som sagt sig själv igen vilket är underbart. Lika aktiv, klättrig och busig som han brukar :)

Sliten Oliver som just kommit upp till avdelning 12 efter en heldag på barnakuten


Mitt lilla hjärta



Dag 4 på sjukhuset började det bli lite piggare igen och Oliver ville tom ha en macka på kvällen :)



Och sista dagen på sjukan var han så pigg så han höll på att riva sjukhussalen flera gånger om ;)



Ja det var också en resa man hade klarat sig utan.. Nu har vi iaf fått riktigt astmamediciner till honom som han ska få när han blir förkyld, så man förhoppningsvis kan förhindra att det går såhär långt igen..

Nu är det iaf min tur att bli dålig :/ Herregud vad tröttsamt detta är. Har egentligen varit tokförkyld hela tiden under sjukhuset, men man har intre riktigt haft tid att själv vara sjuk där som man har ju bara kört på. Nu har jag fått typ bihåleinflammation :( ALDRIG haft så ont i bihålorna och den huvudvärken det för med sig är brutal! Det är så jag trott att jag får hjärnhinneinflammation eller en blödning på g eller nått ;)
Nu under eftermiddagen har den värsta smärtan släppt, säg att den inte kommer tillbaka! Jag hoppas, hoppas, på att det värsta var igår och idag! Jag har kortisonnässpray, vanlig nässpray och jag sitter som en tok över ångande vatten och andas. Det hjälper faktist verkar det som!
Ja dessa sjukdomar..

Kommentarer
Postat av: Jolie

Uach vad hemskt. På bilden där han är vaken med syrgasen ser det ut som han tänker hjälp mig mamma..

Hemskt.

Skönt att han mår bättre nu. Tråkigt att du är sjuk.



G mår bättre, fick väl inget svar på vad det var för utslag. Men det såg ut som brun/röda blåmärken i gommen. Om man får sånna någon annanstanns kan man kalla dem för petechier (hudblödningar). Dessa kommer av meningokock bakterien, som kan ge meningit (hjärnhinneinflammation).. Och eftersom man läser massa skit i tidiningar så var det ju en pojke som dog på en akut, med dessa symtom och tecken. G hade inte nackstelhet, men de övriga.. Så jag var ganska orolig, och inbillade mig säkert för mkt. Men det var virus sa dem, tog ju inte ens prover.. De tog halsprov och sa om det skulle vara meningit skulle han vara nackstel. (vilket inte är sant)Men vi kollade honom under natten och sen var han piggare på morgonen och när febern sjönk blev han mer sig själv.

2012-04-03 @ 21:10:30
URL: http://mammajolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0