Experiment

Eftersom det har varit oförskämt kallt i Juni månad (speciellt i början på månaden) så lyckade ju mina fina basilikaplantor dö. Jag känner verkligen med han i reklamen, "buhuuu, mina designkvistar!"
Basilika är superkänsliga för kyla, och går det under 5 grader så klarar dom sig inte. Mina kolade alltså, båda två, för jag var för lat för att bära in dom på nätterna.

Idag när jag var på Willys och handlade så ryckte jag med en kruka basilika och tänkte testa sätta en "mataffärs-kruka" på altanen för att se om det går. Dom tidigare köpte jag på lanthandel. Jag vet att dom som säljs i mataffär är mycket hårt drivna, för att det ska bli mycket, men dom håller då inte så länge sen. Men när jag varit inne på forum på odla.nu så finns det faktist dom som har lyckats hålla en sådan kruka i liv, när dom satt den i jord i soligt läge.
Så det här blir ett litet experiment :) Kan man lyckas hålla en mataffärs-bailika vid liv längre än några dagar? Det återstår att se :)





Persilja någon????


Den har växt bisarrt mycket däremot, så nu har jag ansat, hackat och fryst, typ halva denna buske ;)


Kommentarer
Postat av: Anso

Gud så händig du är.

2012-07-08 @ 21:25:30
Postat av: ölandsmamsen

En "köpebasilika" bruka hålla från mars till oktober om de får lite riktig mylla runt fötterna. Min bamse i köksfönstret fick nu som först sin mylla(inhandlad i början av mars), men mår ändå kanon. Så ditt experiment kommer nog att gå lysande OM basilikan får några nätter inne:)

2012-07-09 @ 07:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0