Pepparmynta?!

Har en pepparmynta på altanen som växer sig helt galen! Jag vet att mynta gärna gör det, växer som ogräs och sprider sig som en löpeld om den får chansen.
Vad kan man använda den till?? Vi dricker ju aldrig mojito liksom.. Försökte googla lite och det enda jag hittade var typ kall sås på gräddfil med pepparmynta som man kunde ha till fisk. Får jag nog prova någon dag. Men annars? Kan man ha det till något annat tro? Det smakar mycket mint alltså, så kanske svårt att ha i just matlagning.
Vill ju använda det som går som är ätbart, inte bara klippa av och slänga bort (hallå, har det växt en smålänning i mig???).

Vet någon något gott man kan använda pepparmynta till så hojta gärna ;)


Kommentarer
Postat av: Jolie

jag jag är på. Vilket som. Eller både och? :-)

2012-07-12 @ 23:42:43
URL: http://mammajolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0