Fyndchock

Jag befinner mig i fyndchock, haha! Nu har vi fyndat något så satan på facebooks säljsida! Bra skit det där ;)
Här om dagen var vi ute till Nolgård och tittade på en cykelvagn så vi kan ta oss runt med cykel till våren och sommaren. Den billigaste vagnen i nypris är den på Biltema för 1300:- Dom flesta kostar över 2000 kr, så att köpa begagnat var ju givet för oss.
Vi köpte iaf den på Nolgård, så nu är vi cykelvagnsägare ;) Det som var bra med denna, till skillnad från den billiga på Biltema är att den har stötdämpare, så det känns mjukt för barnen vid gupp osv. Självklart tog vi en sån som man kan koppla loss från cykeln och sätta på ett hjul fram, så man kan dra den som en vagn också. Perfa! Den var rostig i hjulen, men det var det enda som egentligen fick den att se använd ut. 600 kr gav vi för den.
NÖJD!


Så nu ska vi väl egentligen bara införskaffa två hjälmar (okej, kanske tre, jag borde väl ha en jag med) så är det bara att ge sig ut på cykeltur! ;)

Den andra fyndchocken skedde nu ikväll. Det var nog nästan ännu mera fynd om jag ska va ärlig! Jag har varit i lite kontakt med en tvillingmamma, även där på facebook, som hade ett regnställ i pojkarnas strl (jag hade efterlyst regnställ) som jag skulle få titta på. Ja, hon hade ju två såklart, men det ena va rosa och där går lite min gräns. ;) Jag frågade även om hon hade några vårskor och stövlar.
Så skulle hon ut och åka ikväll och kunde då komma förbi med grejerna. JÄTTEFINA alltså och jag tänkte att "det här drar nog i väg", men vi måste ju ha det.
När hon frågade vad jag kunde tänka mig att ge så tyckte jag att jag skulle försöka mig på ett skambud, men hon tyckte tvärtom att det var ALLDELES för mycket pengar, så då skickade hon promt med lite andra kläder som hon hade tagit med ifall jag var intresserad.
Jag ska visa vad jag köpte ;)


Två par jeans, tre par mjukisbyxor (varav ett par är från POP) en tröja från POP och två helt oanvända tröjor från Me&I


Ett regnställ med Bamse, mörkblått och turkost (jättefint skick!) och ett par extra regnbyxor i en strl större, som såg lite mer använda ut.


Två par gummistövlar, ett par Vincent-skor och ett par Puma-skor.

Allt detta fick vi betala 500 kr för! Var inte det ett fynd!? Herregud, bara Vincent-skorna kostar 500 kr som nya och allt var i superfintskick alltså, skorna ser knappt använda ut! JAG ÄR SÅ NÖJD! :D
Köper mer och mer begagnat faktist. Man har köpt så mycket fint begagnat nu så man drar sig nästan för att köpa nytt, man tycker liksom att det blir dyrt på H&M tillochmed, haha!

Tack för mig, hej!

Kommentarer
Postat av: Linda

Mycket snyggt ni kom över där och billigt :)

2012-03-04 @ 20:19:21
Postat av: Melanie

begagnat är jättebra:-)

vi har också en sån cykelvagn, den från Biltema. Johan brukar springa med den också:)

2012-03-05 @ 06:25:12
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0