Fortfarande feber

Trodde nästan Oliver va påväg att bli frisk igår, men vaknar med 39 grader feber idag också :/ Varit vaken mycket inatt, spytt slem, gråtit. Stackarn. Och herregud vad trött man själv är nu för tiden med flera vakennätter, haha. När dom va spädisar och man var uppe varannan, vartredje timme i flera månader då var det inte hälften så jobbigt. Man var väl inställd på något vis. Och vi höll ju på så länge, för eftersom pojkarna var så små så blev vi tillsagda att väcka dom och ge mat, även fast dom sov. Det var ju bara att sätta klockan och där satt man med flaskorna i 30-45 minuter 2-3 ggr per natt. Att man orkade? nu är man ju som sagt helt lost när man går upp och 4 nätter på raken nu känns som ren tortyr. Dela på nätterna när Dan är hemma och är pappaledig tänker väl flera nu? Men ser ni, där går mitt kontrollbehov in tyvärr, jag MÅSTE se hur Oliver mår, hur han reagerar, vad som är fel osv. Jag kan verkligen inte ligga kvar i sängen och sova när jag hör han spy och skrika i rummet brevid det går bara inte. Så då tycker jag att det är bättre att Dan får sova hela nätter så han är pigg på dagarna och kan ha huvudansvaret då, och då får jag vila. Det är att dela på ansvaret lika mycket det, tycker jag iaf.
Känner mig skapligt pigg just nu ändå måste jag säga, trots att jag fick sitta upp och sova inatt i soffan, med Oliver på mig. Så fort jag började somna och liksom smög mig ner i mer liggande så vaknade han och grinade. Det var bara att sitta det. Blir väl så när han är så slemmig.
Jag har iaf redan dammsugit och skurat av golven, som var helt nersmetade med päron-Mer. Vi har låtit Oliver få gått runt med drickan bäst han vill nu när han varit sjuk, så han dricker mycket, och det har resulterat i ganska smetiga golv ;) Men det får man ta, tur att vi bor litet så det går fort att skura upp :P Hehe.

Nu sover barnen igen, Dan fick en återbudstid på VC så han är där och kollar hostan och jag sitter här med en kopp kaffe, rena golv och nyduschad ;) Kanske tröttheten slår till i eftermiddag? Det brukar ju vara så.

Nu vill jag att stackars Oliver ska bli frisk så vi kan gå ut och leka allihopa igen! Vi fick dessutom ställa in en träff mad Anso, Mattias och lille Oskar idag och det gillas INTE! Vi som äntligen hade tagit tag i att vi skulle ses, så kommer sjukdomarna emellan. Men vi får boka om efter påsk :)

Min lille lille sjuke pojk, vilar gott på mammas tjocka mage ;)



Men jag är pigg och alert iaf och tycker att brorsan är stentråkig just nu. Inge Larsson över denna bild va? Och då tänker jag framförallt på megagluggen ;) Lik morfar? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0