Dragonkyckling med soltorkade tomater och parmesan

Idag slängde jag ihop en maträtt som jag tyckte blev kanongod! Jag ska skriva upp receptet här, dels för att minnas själv vad jag hade i och dels för att dela med mig till er som tycker det låter intressant och gott :-) Kan väl säga att det är ca till 4 personer för jag, Dan och barnen åt, plus att det blev en matlåda. * 3 stora kycklingfiléer- strimla/dela i mindre bitar, typ grytbitar och stek på. Salta, peppra och häll på dragonkrydda (jag hade chilipulver på också, men det kan man ju göra som man vill). * När kycklingen är färdig, tillsätt en halv burk soltorkade tomater, strimlade. Häll på ca 5 dl matlagningsgrädde, 1-2msk kycklingfond och ca 1 dl vitt vin. Koka ihop några minuter. * Pressa i en stor vitlöksklyfta och häll på ytterligare lite mer dragon. * Smaka av om det behövs mer salt. * Red grytan med maizena om du tycker den är för lös. * Dra av grytan från värmen, tillsätt ca 1,5 dl riven parmesan och voila- klart! Görgött! Vi åt med jasminris till.

Kommentarer
Postat av: Tina

Oj, gick inte att stapla upp receptet när man bloggade från mobilen, blev bara en lång text, men hoppas ni kan läsa ändå :-)

2012-10-23 @ 19:46:35
URL: http://tinaodan.blogg.se
Postat av: johanna-tvillingmamma

Men så gott det låter!!
Brukar också "hitta på" i köket, dumt bara att man inte skriver upp recept för nästa gång man ska försöka igen så blir det oftast inte lika bra :-)
kramar

2012-10-27 @ 19:58:16
URL: http://www.tvilllingmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0