Egentid

I fredags kom mamma hit på kvällen för att passa pojkarna några timmar. Jag och Dan skulle för en gångs skull göra någonting tillsammans. Fredagen var en jobbig dag med barnen, jag var helt slut och var på galet dåligt humör, vilket smittade av sig på Dan också. Ingen bra start när man ska gå ut och ha det mysigt ihop. Vi skulle iaf gå ut och käka och sen gå på bio. Vi blev iaf på bra humör båda två så fort vi lämnade hemmet och vi valde att äta på Valfrids för dom hadeen "mixed seafood" för två som vi bestämde oss för att ta. Grymt god var den!! Det var grillad lax, gravad lax, friterad bläckfisk, marinerade kräftstjärtar, vinkokta musslor, friterad klyftpotatis, oliver, sallad, baguette, cotronaioli och tzatziki.
Kan meddela att vi blev mätta ;) Dan tog en liten efterrätt också, chokladtryffel och kaffe. Jag var så grymt mätt, men lite sötsugen ändå, så jag tog mig en nötig kaffedrink istället :)
Dock kan jag meddela att det inte blev någon bio. Nepp! När vi hade ätit upp maten var vi så trötta och mätta så ingen av oss ville över huvudtaget gå på bio, haha! Vi ville hem till soffan och sova. Så bion hoppade vi helt enkelt, åkte hem och la oss och mamma fick en bra mycket tidigare kväll än vad hon hade väntat sig, hehe ;) Trötta småbarnsföräldrar, öööh JA! Vi är inte riktigt på topp just nu kan man säga ;) Men det räckte långt med en middag ute på tu man hand, det var nog första gången sen ungarna kom, såhär på hemmaplan iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0